Posiłek po treningu

breakfast-1209260_1920

Nie będzie przesadą jeśli ćwiczenia na siłowni porównamy do walki. Jak zaś wiemy dobry wojownik przed każdą walką jak i po niej musi mieć czas na odpoczynek. Najważniejszy jest posiłek, zarówno ten przed jak i po treningu. Po zakończonym wysiłku fizycznym najlepiej sięgać po produkty z wysokim indeksem glikemicznym. Organizm jest zmęczony i trzeba szybko dostarczyć mu energii. Te posiadające wysoki indeks glikemiczny są bardzo szybko przyswajalne. W trakcie intensywnego wysiłku spala się również białko. Posiłek po treningu w 10-20 % powinien więc składać się z białka. Najlepiej przyjąć pewne proporcje. W 4/5 posiłek powinien składać się z węglowodanów, natomiast w 1/5 z białka. W naszej lodówce nie może więc zabraknąć produktów nabiałowych- serków, mleka czy twarogu. Warto też postawić na rośliny strączkowe, na ryż, na produkty pełnoziarniste, na kasze, na makaron. Ważna jest również pora przyjmowania posiłku. wieczorem najlepiej postawić na mniejsze pod względem objętości porcje posiłków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *